Dag 03 del 2 – Operation och eftervård

Enligt den informationen jag fått tidigare så skulle jag opereras underlokalbedövning men när läkare Fredrik och Överläkare Carlos hade kollat på foten så fick jag lite känningar om att det inte skulle bli så. Detta visade sig stämma och den informationen fick jag när jag rullades in på operation. Anledningen till att de beslutade sig för spinal var för att senan hade krypit upp en del och brottet var i anslutning till muskel (knepigare att sy) samt att brottet var lite högre upp än normalt. Annars såg senan bra ut.

Operationen skedde med mig liggandes på mage, vaken med spinalbedövning. Tror operationen tog 1,5 timme. Efteråt rullades jag till uppvaket en sväng och därefter upp till avdelning 14 igen. Väl där var det mest att vänta på att spinalen skulle släppa, vilket tog sin tid. Fick åka hem vid 19 då skjutsen kom.

Smärtlindringen är väl inte sådär fancy pancy. Alvedon och Naproxen. Fick dock två starkare tabletter utifallatt.

Planen är som följande: Om två veckor är det återbesök och stygntagning. Ska få någon typ av ortos då med, som skall sitta typ 6 v till. Kontakt med sjukgymnast sker efter besöket om 2 veckor. Jag är sjukskriven i 8 v.

IMG_1550.JPG

IMG_1551.JPG

IMG_1557.JPG

IMG_1553.JPG

Detta inlägg publicerades i Hälseneruptur, Operation, Vägen tillbaka. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar