Dag 04-05 – dagarna går an..

Jag tycker dagarna går rätt bra egentligen. Jag hade en smärtsam upplevelse dag 4 på natten dock, vaden och foten krampade, tror jag. Så jag vaknade vid 01 av ren smärta. Usch. Men det gick över med lite smärtstillande och smärtan släppte så jag hoppas inte något hände som gör att läkningen blir påverkad.

Jag försöker vara uppe och röra på mig emellanåt, annars är det högläge som gäller. Har försökt göra en grej minst varje dag som innebär att ta sig utanför hemma. I onsdags tog jag bort gelenaglarna och på torsdagen var jag på Apoteket och Saltå Kvarn. Det går bra att hoppa på kryckor men mitt knä känns av på det opererade benet och efter att ha varit ute på vift behöver jag ha benet i högläge.

Planen är att göra lite övningar också fortsättningsvis, i dagsläget gör jag Wall angels, hunden, armhävningar, tricepsdips, shoulder W och crunches. Får duga, att hoppa på kryckor är jobbigt!

Smärtmässigt är det utan tvekan hanterbart nu. Drar ner på alvedonen allt eftersom, men ska nog fortsätta ta naproxenen några dagar till.

IMG_1573.JPG

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar