Dag 01 – besvikelse

Natten flöt på helt okey, sov bra mellan amningarna och har inte haft ont alls. Hade ställt klockan i morse för att hinna äta frukost innan 06 vilket jag även gjorde. Slängde i mig kaffe och vatten med, snacka om att trycka i sig vätska.

Läkaren hade lovat att ringa kring 09 och han ringde 09:23. Tyvärr var det inte alls med den informationen jag ville ha, utan med att det inte skulle bli någon operation utan att den skulle förhoppningsvis ske på måndag på dagkirurgin. Pratade lite om det här med fasta och vi kör på samma som sist, operationen blir inte innan 11 i alla fall så vid 5-6 kan jag äta frukost. Får kliva upp tidigt i morgon med.

Jag blev riktigt besviken. Hade velat ha operationen bortgjord innan tjejerna kommer hem i morgon från sin pappa, men så blev det inte. Vi får se hur morgondagen fortlöper. Jag hoppas på att få komma in till sjukhuset efter 11, opereras och sedan kunna bli hämtad kring 16. Det vore perfekt.

Söndagen fortsatte annars helt okey.. Hoppade runt på kryckorna till vallokalen och sedan till ICA för att handla. Det är rätt tungt faktiskt, helst när man inte får stödja på foten. Hemma har jag mest legat i soffan, slängde dock ihop en köttgryta till måndagsmiddag åt familjen. En pall under knäet så är det enklare att stå länge.

Nu är det dags att dricka lite vatten för att skölja ner allt onyttigt jag ätit igår och idag. Huvva, I veckan är det andra regler som gäller, men jag anser mig har lite dispens nu, så den här helgen hamnar i arkivet sen.

Detta inlägg publicerades i Hälsa, Hälseneruptur, Operation. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar